חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מה תעשו השנה עם דמי החנוכה?

חג החנוכה הגיע, אין ספק שזהו אחד החגים הנפלאים לכל המשפחה.
האווירה החורפית בחוץ, נקישות הגשם על החלון ובבית חנוכייה דולקת, כל בני הבית מסובים סביב השולחן, ואוכלים את מאכלי חנוכה, סביבונים, סופגניות וכן לא שכחנו! לילדים יש עוד בונוס אחד גדול בחג זה: "דמי חנוכה" אותן מעות, שההורים, הסבא והסבתא נוהגים מזה שנים על שנים לתת לילדים לנכדים. לפעמים מדובר במספר שקלים בודדים, ולפעמים אף שקלים מרובים.
אך לא תמיד הילדים זקוקים לאותם שקלים, ולא אחת הם מתלבטים מה לעשות עם "האוצר" שנפל בחלקם.
אז יש לנו רעיון: אם אתם רוצים להעניק להם חינוך של עזרה לזולת, צדקה לעניים, ספרו להם על עמותת "חסדי נעמי", ספרו להם על אותן משפחות שאצלן חנוכה, זה רק מועד שנחגג אצל אחרים, על שולחנם – לא תמצאו סופגניות ומאכלי חג, וביתם לאו דווקא יהיה חמים ונעים, כמתבקש בתקופה זו של השנה.
ספרו להם על ילדים שרעבים גם ללחם, ואתם יודעים מה? גם לסופגניות! ילדים שלהוריהם אין כסף לקנות להם סופגנייה בודדה עם ריבה.

השקלים של דמי החנוכה, או אותם מתנות לחנוכה כשיאספו יחדיו מעוד הרבה ילדים טובים עם ערכים חינוכיים ראשונים במעלה, יביאו ולו במקצת, משמחת החג גם לאותם אלו שלא שפר עליהם מזלם, והם זקוקים לתרומת מזון ועזרה בקניית מוצרי חימום לחורף.

לילדכם אלו שקלים בודדים, לקנות משהו שאולי לא ממש נחוץ עבורם, אבל השקלים הללו יכולים לעשות את ההבדל הגדול בין משפחה רעבה למשפחה שבעה.
גם בחנוכה, אנחנו חוגגים את נצחון המעטים על הרבים, את נצחון הרוח על הגשמיות, אין דרך יותר חינוכית ויהודית לחגוג את החג בנתינה, בעזרה לזולת, בצדקה לחלשים, ולהוכיח שגם אחרי אלפי שנים, נשארו עם, עם אותם עקרונות של חסד ונתינה, ובזכות זה ,שרדנו ונשארנו לעם, עד עצם היום הזה.

אז כשתדליקו את נר חנוכה הבא, הסתכלו היטב באור הנרות ודמיינו: משפחה אחרת שאין לה, אבל בזכותכם עכשיו כבר יש.

חנוכה שמח.

לתרומת דמי חנוכה לנזקקים חייגו עכשיו ל: 1-800-677-777 או 4945* מכל טלפון
כמו"כ ניתן לתרום און ליין באתר "חסדי נעמי": http://www.naomi.org.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

נהניתם?! שתפו...